Záručné a reklamačné podmienky

  1. Všeobecné podmienky pre poskytnutie záruky

    1. Spoločnosť KOVACO, spol. s r.o., so sídlom Mostová 2, 811 02 Bratislava – mestská časť
      staré mesto, IČO: 36 038 911, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III,
      Oddiel: Sro, Vložka č. 167483/B, poskytuje zákazníkom záruku za akosť výrobku. Záruka sa
      vzťahuje na poruchy/nedostatky zakúpeného výrobku, ktoré sa prejavia v záručnej dobe. Pri
      kúpe výrobku starostlivo zvážte, aké vlastnosti a funkcie od výrobku požadujete. To, že
      výrobok nebude vyhovovať Vašim neskorším nárokom, nemôže byť dôvod na jeho reklamáciu. Pred
      prvým použitím zakúpeného výrobku si starostlivo prečítajte Užívateľskú príručku na obsluhu
      a údržbu, pokyny výrobcu KOVACO, spol. s r.o. a dôsledne sa nimi riaďte.
    2. Spoločnosť KOVACO, spol. s r.o., ako výrobca výrobku vyhlasuje, že výrobok je
      kompletný, bol riadne skontrolovaný a svojím vyhotovením zodpovedá všetkým zákonným
      požiadavkám stanoveným právnym poriadkom Slovenskej republiky, platným na území Slovenskej
      republiky v dobe predaja výrobku. Výrobok spĺňa všetky technické požiadavky, aby mohol byť
      podľa príslušných predpisov uvedený na trh/do prevádzky. Vyhlásenie o zhode bolo vystavené v
      súlade so zákonom.
    3. Ostatné podmienky neuvedené v Záručných a reklamačných podmienkach spoločnosti KOVACO,
      spol. s r.o., sa ďalej riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä príslušnými
      ustanoveniami Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka, príslušnou kúpnou zmluvou,
      platnými Všeobecnými obchodnými a dodacími podmienkami KOVACO, spol. s r.o.
    4. Dokument Záručné a reklamačné podmienky spoločnosti KOVACO, spol. s r.o., je verejne
      dostupný na internetových stránkach spoločnosti na https://www.kovacocompany.sk/dokumenty/.
    5. Výrobca je povinný vydať doklad o kúpe výrobku s uvedením dátumu predaja výrobku, o aký
      výrobok ide a za akú cenu bol výrobok poskytnutý, spolu s identifikačnými údajmi výrobcu,
      pokiaľ zvláštny právny predpis nestanoví inak.
  2. Záručná doba

    1. Záručná doba výrobku je podľa základných záručných podmienok dodávky strojárenských
      výrobkov (Zákon č.513/91 Zb.v znení neskorších predpisov, §620 Občianskeho zákonníka)
      stanovená nasledovne:

      • 24 (dvadsaťštyri) mesiacov od dátumu predaja na všetky nosné časti (rám, výložník,
        skelet, atď.) pokiaľ nie je v záručnom liste uvedené inak,
      • 6 (šesť) mesiacov od dátumu predaja na tesnenia, hydraulické motory, hydraulické
        hadice, spojovací materiál, pokiaľ nie je v záručnom liste uvedené inak,
      • doba od uplatnenia práva zodpovednosti za vady, až do doby, kým zákazník po skončení
        opravy bol povinný si zariadenie prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. Výrobca
        je povinný zákazníkovi vydať potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o
        vykonaní opravy a o dĺžke jej trvania,
      • ak dôjde k výmene súčiastky, resp. montážneho celku, vzťahuje sa na ne záruka po
        zvyšok pôvodnej záručnej doby, ako keby tieto diely boli originálnymi dielmi.
  3. Právo na uplatnenie reklamácie

    1. Ak sa vyskytne u zakúpeného výrobku vada, zákazník má právo vzniknutú vadu reklamovať pre
      rozpor s uzatvorenou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je potrebné zabezpečiť, aby
      reklamovaný výrobok bol čistý a kompletný.
    2. Pre zákazníkov spoločnosti KOVACO, spol. s r.o., platia dojednania a ustanovenia uvedené vo
      Všeobecných obchodných a dodacích podmienkach spoločnosti KOVACO, spol. s r.o. a v Záručných
      a reklamačných podmienkach. Zákazník je povinný pri používaní výrobku rovnako dodržiavať
      okrem všeobecne známych pravidiel aj podmienky stanovené pre správnu montáž výrobku a jeho
      manipuláciu, podmienky uvedené v montážnom návode, alebo v Užívateľskej príručke na obsluhu
      a údržbu a užívať zakúpený výrobok v súlade s jeho určením.
  4. Miesto uplatnenia reklamácie

    1. Zákazník uplatňuje reklamáciu písomne na reklamačnom oddelení na adrese KOVACO, spol.
      s r.o., Veľká Lehota 210, 966 41 Veľká Lehota, alebo elektronicky na emailovej adrese
      kovaco@kovaco.sk.
    2. Reklamácia sa podáva vyplnením reklamačného formulára, ktorý je dostupný na
      internetovej stránke spoločnosti https://www.kovacocompany.sk/wp-content/uploads/2023/10/Reklamacny-formular.docx.
    3. K reklamačnému formuláru je potrebné doložiť doklad o zakúpení výrobku, t.j. faktúru,
      alebo pokladničný blok, fotografiu výrobného štítku s výrobným číslom výrobku,
      fotodokumentáciu vady výrobku, záznamy o údržbe a servise výrobku a záručný list.
    4. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) je potrebný doklad o zakúpení
      výrobku, t.j. faktúra, alebo pokladničný blok. Predloženie dokladu o zakúpení na účely
      reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. V
      takom prípade sa reklamácia prijme, pričom sa na výrobok poskytne záruka podľa platného
      Obchodného zákonníka ak výrobok zakúpila právnická osoba, alebo záruka podľa platného
      Občianskeho zákonníka ak výrobok zakúpila fyzická osoba. Pritom sa neberie do úvahy
      predĺžená záručná doba, ktorá mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste.
    5. Záručný servis neposkytuje žiadnu náhradu nákladov spojenú s prepravou výrobku.
    6. V prípade neoprávnenej požiadavky na záručný servis budú náklady s tým spojené účtované
      zákazníkovi.
    7. Na posúdenie oprávnenosti reklamácie je smerodajný posudok Oddelenia technickej kontroly
      výrobcu.
  5. Zodpovednosť výrobcu

    1. Pri predaji výrobku výrobca zodpovedá za to, že výrobok je v súlade s kúpnou zmluvou,
      t.j. že predávaná vec – výrobok má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, výrobcom
      popisované a na základe vykonávanej reklamy očakávané, že zodpovedá požiadavkám, právnym
      predpisom a účelu, ktorý výrobca pri použití veci uvádza, alebo pre ktorý sa vec obvykle
      používa.
    2. Ak výrobok pri prevzatí zákazníkom má vady, je v rozpore s kúpnou zmluvou.
    3. Výrobca zodpovedá zákazníkovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor s kúpnou zmluvou po
      prevzatí výrobku a v záručnej dobe.
    4. Výrobca nezodpovedá za rozpor s kúpnou zmluvou, ak:
      • zákazník vadu výrobku spôsobil sám,
      • reklamácia zákazníka odporuje povahe výrobku, hlavne uplynutiu záručnej doby
        výrobku,
      • zákazník nedodržal podmienky skladovania, odbornej montáže, odbornej manipulácie s
        výrobkom.
    5. Výrobca nezodpovedá za vady:
      • pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny výrobku,
      • ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby na výrobok.
    6. O prijatí reklamácie bude zákazník upovedomený potvrdením reklamačného formulára s uvedením
      dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila. V reklamačnom formulári bude tiež uvedé, aký výrobok
      je reklamovaný a aká vada je reklamovaná.
    7. Ak zákazník reklamuje vady výrobku, reklamačný technik je povinný reklamáciu riadne preveriť
      a rozhodnúť o jej vybavení v zákonných lehotách. Za týmto účelom je oprávnený vyžiadať si
      ďalšie potrebné doklady (záznamy o údržbe a servise, prípadne ďalšie dokumenty o termíne
      montáže, spôsobe montáže, atď.).
    8. Všeobecná lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní. V závislosti od zložitosti posúdenia
      reklamácie sa čas potrebný na vybavenie reklamácie môže skrátiť, ale aj predĺžiť. O tejto
      skutočnosti bude zákazník bezodkladne informovaný. Pre včasné vybavenie reklamácie je
      dôležitá súčinnosť zákazníka a predloženie potrebných dokladov o kúpe, skladovaní, montáži a
      údržbe výrobku.
    9. Ak nie je zákazník spokojný s vybavením reklamácie, zašle námietku voči rozhodnutiu
      reklamačného oddelenia priamo vedeniu spoločnosti na vyššie uvedenú adresu. Vedenie
      spoločnosti celú záležitosť posudzuje na základe informácii zákazníka aj reklamačného
      oddelenia.
    10. V prípade nespokojnosti s riešením reklamácie zákazník má právo uplatniť si svoje
      nároky na príslušnom súde SR.
  6. Zánik záruky

    1. Akékoľvek nároky na záruku a zodpovednosť v prípade zranenia osôb a materiálnych škôd budú
      zamietnuté, ak budú spôsobené v záručnej dobe jedným, alebo viacerými z nasledujúcich
      dôvodov:

      • použitie výrobku odporujúce účelu použitia výrobku,
      • nesprávne neodborné používanie výrobku,
      • nesprávna montáž, nesprávne uvedenie do prevádzky, nesprávna obsluha, nesprávna
        údržba, alebo nesprávna oprava výrobku,
      • nedodržiavaním bezpečnostných pokynov a pokynov na používanie uvedených v
        Užívateľskej príručke na obsluhu a údržbu,
      • vykonaním nepovolených konštrukčných úprav na výrobku,
      • nedostatočnou kontrolou častí výrobku, ktoré podliehajú opotrebovaniu,
      • nesprávne vykonanou údržbou a servisom počas záručnej doby,
      • katastrof v dôsledku cudzích predmetov a vyššej moci.
    2. Záruka sa tak isto nevzťahuje:
      • na poruchy spôsobené prirodzeným opotrebovaním veci s ohľadom na podmienky v akých
        výrobok pracuje (ložiská, reťaz, tesnenia, atď.),
      • na poruchy spôsobené mechanickým poškodením výrobku, vrátane náhodného poškodenia,
        najmä na poškodenie plastových častí, nechránených funkčných častí hydraulických
        valcov – piestnic, hydraulických komponentov, vrátane hydraulických hadíc a
        oceľových krytov,
      • na komponenty, ktoré boli poškodené elektricky neodborným zásahom, prepätím v sieti,
        prípadne pôsobením elektrostatického výboja,
      • na poruchy spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom KOVACO,
        spol. s r.o.,
      • na poruchy spôsobené opravami, či modifikáciami výrobku, osobami inými, než osobami
        autorizovanými výrobcom KOVACO, spol. s r.o.,
      • na poruchy výrobku spôsobené pri preprave, manipulácii a skladovaní mimo skladových
        priestorov výrobcu,
      • na poruchy výrobku zavinené pracovným prostredím nevhodným na prevádzku výrobku
        (chemické látky, výpary, rozpúšťadla, nízke teploty, vysoká vlhkosť, nedostatočná
        izolácia apod.),
      • na poruchy výrobku zavinené prevádzkou v nevhodných technických podmienkach
        (prekročenie parametrov maximálnych dovolených teplôt, tlakov, nedostatočná funkcia
        ochranných prvkov a pod.),
      • na bežnú údržbu a servis.
  7. Záverečné ustanovenia

    1. Pokiaľ sa preukáže, že ktorékoľvek z ustanovení týchto Záručných a reklamačných
      podmienok, alebo ich častí je, alebo sa stane neplatným, neúčinným, alebo inak
      právne nevymáhateľným, potom táto neplatnosť, neúčinnosť, či nevymáhateľnosť nebude
      mať vplyv na platnosť, účinnosť, či vymáhateľnosť ostatných ustanovení týchto
      Záručných a reklamačných podmienok, alebo ich častí. Neplatné, neúčinné, alebo
      nevymáhateľné ustanovenie je potrebné nahradiť takým platným, účinným, alebo
      vymáhateľným ustanovením, ktoré sa najviac blíži účelu týchto Záručných a
      reklamačných podmienok.
    2. Pre uplatnenie práv zo záruky podľa týchto Záručných a reklamačných podmienok, ako
      aj pre prípadné akékoľvek ďalšie právne úkony, právne skutočnosti a/alebo spory
      vychádzajúce a/alebo súvisiace z týchto Záručných a reklamačných podmienok a/alebo
      uplatnenia akýchkoľvek práv zo zodpovednosti za vady výrobku, sa použije právny
      poriadok Slovenskej republiky. Použitie Dohovoru OSN zo dňa 11.apríla 1980 o
      zmluvách o medzinárodnej kúpe výrobku (CISG) sa vylučuje.